وظایف سازمان ملل

بسم الله
همه  در این دنیا مسافریم
آن که دانست دلش را برمی دارد و با پای خود می رود..
"یک مسافر"
15 نظر موافقین 2 مخالفین 0 23 مرداد 91 ، 14:18
یک مسافر

ا"مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرح مخالفت با ورود حمید ابوطالبی به خاک آمریکا به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل را با یک رای قاطع تصویب کرد. به گزارش این طرح که پیش از این از سوی سنای آمریکا نیز به تصویب رسیده بود باید به امضای باراک اوباما برسد..."منبع

نمی دونم چرا سازمان ملل رو  یک جای کاملا مستقل  مثل واتیکان تعریف نکرده اند.منظورم از لحاظ مالکیت سرزمینیه که دیگه نیازی نباشه کشوری میزبان اون سازمان باشه! اون هم کشوری مثل  ایالات متحده ی آمریکا که در  شهره ی عام و خاصه در سیاست های دو گانه  و  یکه تازی بای نحو  !!!

نه جدا  چرا سازمان ملل رو نبردند جایی مثل قطب جنوب که دیگه ملک هیچ کشوری نباشه درست مثل آب های آزاد!! اون وقت دیگه آمریکا دلبخواهی ( و البته در  قالب تفاسیر دلبخواهی از  هزاران قانون و مقررات) 

 نمی تونست  در مورد اینکه کشورهای دیگه  چه کسی رو به عنوان نماینده ی خودشان در سازمان ملل تعیین کنند ،دخالت کنه  و بهشون  اجازه ی ورود نده!!

البته این طبیعیه که کشوری مثلا  به افراد  خارجی خاصی  بنا به دلایلی اجازه ی ورود به خاکش رو نده ولی نکته اینه که در این جا  فرد خارجی(نماینده ی  انتخابی ایران در سازمان ملل متحد) می  خواد بره سازمان ملل  !مقصد سفر ایشون و ماموریتشون سازمان ملله نه خود آمریکا! ولی خوب گره مسئله اینجاست که سازمان ملل هم داخل خاک آمریکاست و آمریکا میزبانشه و هر وقت دلش بخواد ،درست یا نا درست، در مورد اجازه  ورود دیگران به سازمان ملل هم تصمیم می گیره!

هر چند گویا قراردادی به نام قرارداد مقر بین کشورهای میزبان و سازمان های بین المللی  مستقر در آ«ها منعقد شده و این موارد در آنجا مطرح شده  و کشورهای عضو هم آ« رو قبول کرده اند ولی حتی اگه طبق اون قرار داد هم آمریکا در اینگونه موارد حق داشته باشه( که شاید هم حق نداشته باشه ) باید گفت  این هم از جمله نکات منفی و لازم التغییر در ساختار و سازمان ، سازمان های بین المللی مهمی چون  سازمان ملل متحد است  درست مثل قانون عضویت فقط 5 کشور در  شورای امنیت و قدرت فصل الخطابی آنها در قبول یا رد مصوبات شورا( همان حق وتو!).

حالا می رسیم به اینکه آیا

اگه سازمان ملل جایی بود که خودش حاکمیت داشت و نیازی به میزبان نداشت!

اگه سازمان ملل تو قطب جنوب بود  که  تحت مالکیت کشور خاصی نیست!

اگه سازمان ملل حتی روی کره ی ماه بود!!!!!

دیگه آمریکا نمی تونست  در کارهای سازمان ملل  مثل  حضور  فلان شخص در سازمان ملل  دخالت کنه؟!

راستی  دخالت نمی کرد؟

به نظرم با توجه به سابقه ی  تاریخی  آمریکا  که نمایانگر جهت گیری ها و سیاست گذاری های خاصیه و همیشه در جهت  استفاده از قدرت (سخت و نرم) و گشترش نفوذ  استعماری و استثماری خود  بخصوص د ررابطه با کشورهای ضعیف بوده و بویژه با توجه به  احساس کدخدایی در دهکده ی جهانی  در دو دهه ی اخیر که میدان ور از وجود رقیبی  چون شوروی سابق ، میشه گفت که حتی اگه سازمان ملل هم در  خاک آمریکا نبود باز آمریکا  دخالت هایش رو ادامه می داد چون هم خوی دخالت گری دارد و هم قوانینی چون حق وتو  دست آمریکا و کشورهای آ« چنانی را باز می گذارد...

حیف ایده ی ای چون سازمان ملل که به این نحو اجرا شده و می شود ...(هر چند ایده اش هم مال همون قدرتایی بود که الان حق ناحق وتو رو دارند!!!)

 


کپی شده از وبلاگ هفت اقلیم 7eghlim.blog.ir